fredag 25 november 2011

Dagens fiske!!

Dagen gick hyfsat började med att åka till en put and take sjö som heter valkalampi som ligger utanför jädraås. Bottenmeta efter regnbåge där men de blåste för mycket! Så jag packa ihop grejerna och åkte tillen liten å som heter lillån ... kasta några kast sen wippa spö till och öringen satt kändes hur bra som helst! Kastade bara några kast till sen for jag tillbaks till valkalampi och tänkte pröva turen med en spinnare! Första kastet så högg de till rejält men den lossna snabbt... kasta några kast till då högg de igen då fick jag upp en fin öring till :) sen böt jag plats och kasta lite tänkte ge upp och åka hem när de högg en en gång och efter ett litet tag fick jag upp ännu en till öring! Vanligtvis brukar jag inte fiska på drag och speciellt inte få öring så dagen har varit väldigt rolig! :)
Skit fiske på er alla!

Mvh simon





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar